Køberet
Hvad er dine rettigheder som køber og som sælger? Har du fået leveret en mangelfuld vare eller har du ikke fået vederlag for en solgt vare? Få den rette rådgivning og kend dine rettigheder.
HVILKE RETTIGHEDER HAR DU SOM KØBER?
Som køber af en vare har du ret til den købte genstand, men hvad hvis denne ikke svarer til det aftalte, lider af mangler eller på andre måder ikke lever op til dine kriterier og forventninger?
Hos KROMANN Advokatfirma yder vi bistand til dig som køber både i forbruger- og erhvervsforhold. Vi kan bistå i korrespondancen med sælger, ligesom vi kan hjælpe med fremsættelse af erstatningskrav. Hvis tvisten ikke kan løses, kan vi hjælpe dig med at tage sagen videre i retten. Du kan læse mere om fejl og mangler, samt forsinkelse og bortkomne varer nedenfor.
HVILKE RETTIGHEDER HAR DU SOM SÆLGER?
Som sælger er du underlagt en række regler for levering af den aftalte salgsgenstand. Der gælder dog forskellige forpligtelser mv. alt efter om der er tale om et erhvervs- eller forbrugerforhold. Som sælger er det vigtigt at have en god rådgiver, som kan hjælpe med at dit salg bliver mindst problemfyldt.
Skulle problemet være ude, og måtte du havne i en køberetlig tvist, får du behov for en dygtig advokat, som kan hjælpe dig i forbindelse med din sag. KROMANN Advokatfirma kan være med dig hele vejen, da vi har møderet for både Landsret og Højesteret.
VORES RÅDGIVNING OMFATTER BLANDT ANDET:
- Generel rådgivning og sparring om køb og salg af varer og tjenesteydelser, uanset om du måtte være sælger, køber, erhvervsdrivende eller forbruger
- Udarbejdelse af købsaftaler
- Fortolkning af indgåede aftaler og kontrakter
- Håndtering af evt. tvister eller forhandlinger
- Repræsentation ved sager i Forbrugerklagenævnet
- Voldgiftssager
- Retssager
KONTAKT OS I DAG
Har du brug for rådgivning, så kontakt os i dag på telefon 8618 1102 eller på mail kontakt@advokatkromann.dk
Du kan læse mere om køberetlige emner og vores bistand i den forbindelse nedenfor.